Split Squats

Przemys艂aw Michalak 27 maja 2016 0

Dzi艣 co艣 o Split Squats 馃槈

Poniedzia艂ek – powr贸t do trening贸w po 1,5 tygodniowym okresie chorowania. Cho膰 nie doszed艂em jeszcze do zdrowia w pe艂ni, to zdecydowa艂em si臋 troch臋 „pod藕wiga膰”.

Trening na wolnych obrotach, typowo pod k膮tem korekcyjnym – ucieczka od 膰wicze艅 z艂o偶onych z du偶ym obci膮偶eniem na korzy艣膰 tych izolowanych (nawet bez obci膮偶enia).
W tym zestawieniu 膰wicze艅 idealnie wpasowa艂y si臋 Split Squat’s, kt贸re pokr贸tce opisz臋 jako alternatyw臋 dla znanych wszystkim wykrok贸w.

Uwa偶asz, 偶e nie ma mo偶liwo艣ci zm臋czenia n贸g bez u偶ycia du偶ych obci膮偶e艅? Nudz膮 Ci臋 przysiady, wykroki, uginania i prostowania – szukasz alternatywy? Albo co gorsza- masz b贸le w stawach, kt贸re zmuszaj膮 do sko艅czenia treningu szybciej ni偶 w za艂o偶eniu pocz膮tkowym? Ten rodzaj przysiad贸w mo偶e by膰 dla Ciebie znakomitym rozwi膮zaniem!
Wykroki to 膰wiczenie do艣膰 skomplikowane, wymagaj膮ce bardzo dobrej koordynacji ruchowej jak i prawid艂owej mechaniki poruszania si臋. Wielokrotnie widzi si臋 na si艂owniach osoby, kt贸rzy podczas wykrok贸w nie nad膮偶aj膮 wr臋cz za sztangielkami, kt贸re trzymaj膮c w d艂oniach, zarzucaj膮 do przodu pochylaj膮c si臋 jak Michael Jackson w teledyskach 馃槈. Wielu z nich nigdy nie skupia艂o si臋 na korekcie w艂a艣ciwej techniki, lecz o razu 艂apa艂o si臋 za dodatkowe obci膮偶enie (pocz膮tkowe mo偶e i ma艂e, ale jednak!). Ka偶de kolejne powt贸rzenie, seria, ka偶dy kolejny trening wykrok贸w mo偶e i poprawia艂 wyniki si艂owe, jednak m贸g艂 pogarsza膰 stan zdrowia. Jest to bardzo cz臋sto bagatelizowane, dlatego 偶e pocz膮tkowo wyniki przychodz膮 艂atwo i szybko, a stan zdrowia zwykle daje o sobie zna膰 p贸藕niej- wtedy pojawia si臋 pytanie, jak to mo偶liwe? Przecie偶 wykroki wykonuj臋 ju偶 o kilku miesi臋cy, wi臋c to nie one s膮 powodem b贸lu.

Proponuj臋 tutaj pewn膮 zmian臋- z 膰wiczenia dynamicznego, kt贸re wymaga od nas prawid艂owej motoryki ruchu, a kt贸r膮 nie ka偶dy potrafi zachowa膰, na 膰wiczenie statyczne, nie anga偶uj膮ce w tak du偶ym stopniu staw贸w- biodrowego i kolanowego, skupiaj膮ce si臋 na samych mi臋艣niach, kt贸re docelowo 膰wiczymy wykonuj膮c wykroki.

Pozycja pocz膮tkowa:
– chwytaj膮c sztangielki, kettle w d艂onie (lub sztang臋 u艂o偶on膮 na karku) ustaw stopy neutralnie na szeroko艣膰 bark贸w
– wykonaj wykrok jedn膮 nog膮 w celu ustabilizowania wygodnej dla Ciebie pozycji (jak w popularnych wykrokach)- jedna stopa z przodu, druga z ty艂u
-艣ci膮gnij 艂opatki, wypnij klatk臋 piersiow膮 w celu utrzymania prostej sylwetki i bez pochylania si臋 w prz贸d, ugnij tyln膮 nog臋 w kolanie schodz膮c w d贸艂 do momentu a偶 kolano znajdzie si臋 tu偶 na pod艂o偶em (poruszasz si臋 tylko w pionie)
– uwa偶aj na nog臋 wykroczn膮- przy maksymalnym zej艣ciu w d贸艂 dopilnuj, aby k膮t w kolanie nie by艂 zbyt ostry!
– wa偶nym elementem jest r贸wnie偶 ustawienie pi臋ty nogi tylnej- powinna by膰 skierowana w g贸r臋
-膰wiczenie wykonuj naprzemiennie- taka sama ilo艣膰 powt贸rze艅 w wariancie lewej nogi jako wykroczna i prawej

Komentarze