Rozgrzewka przed treningiem- Adam

Łukasz Dróżdż 29 maja 2015 0

ROZGRZEWKA PRZED TRENINGIEM SIŁOWYM

  • Rozgrzewka NIE ma Ciebie zmęczyć

Do dzisiaj pamiętam zażenowaną minę Bartłomieja Bonka, jak jakiś fan crossfitu na szkoleniu z podnoszenia ciężarów, wyskoczył z tekstem: „zrób im taką rozgrzewkę, żeby się porzygali”.

  • Bieżnia, rowerek itd. to marny sposób na część ogólną rozgrzewki,
  • Przed treningiem rozciągaj się jedynie dynamicznie (chyba, że mowa tutaj o statycznym rozciąganiu przez 5-10s z pozycji)
  • NIGDY nie przeciągaj rozgrzewki. Nikt Ci nie powie ile powinna trwać idealna rozgrzewka. Bonk, Klokov rozgrzewają się króciutko, a sam Bonk mówi: „nigdy w życiu, nie rozgrzewałem się dłużej niż 10 minut”
  • Rozgrzewka to nie tylko przygotowanie stawów, mięśni etc. do wysiłku. Pamiętaj o układzie nerwowym, który również trzeba obudzić- nie podam, gotowych schematów ale sam rozgrzewam się na zakresach 1-3 wykonując X serii, nawet gdy serie robocze mam np. na zakresach powtórzeń 10-15

Podsumowując:

Nie przedłużaj rozgrzewki, nie człap na bieżni 20 minut zaczynając od 1km/h przez 5 minut, bo jest to BEZ SENSU. Zamiast tego przyłóż się do strechingu i zadbaj o pełną mobilność, zakresy ruchomości w stawach.

Podniesienie temperatury ciała, przygotowanie stawów i mięśni do wysiłku, pobudzenie układu możesz uzyskać przez stretching dynamiczny, podstawowe ćwiczenia na niskich obciążeniach (siady, ciągi, pompki, drążek itd.).

Już nawet nie pisze o tym całym marketingowym bełkocie producentów bieżni, orbitreków itd. jakby one były do czegokolwiek potrzebne na siłowni

Komentarze