Lifehack : regeneracja nocna. problem z wysypianiem?

Mateusz Pietrzak 4 marca 2017 0

Cześć, zdarzało się, że spałem po 4godziny dziennie, trenując 2x dziennie. Twierdziłem : wyśpie się po śmierci, teraz mam zbyt wiele do zrobienia. Miałem dopiętą dietę i nie oszczędzałem na suplementacji, liczyłem, że to wystarczy, żeby regenerować mięśnie i osiągać dobre efekty. Nadgorliwość, moi drodzy jest gorsza od faszyzmu. Nie da się ominąć aspektu odpowiedniej higieny snu jeśli liczymy na dużą wydajność organizmu. Niezależnie czy chcecie ją mieć w aspekcie pracy fizycznej czy intelektualnej. Jak się domyślacie efekty sylwetkowe po miesiącach wytężonej pracy i wkładania w nie mnóstwo serca – niemal żadne, a wydajność w pracy w trybie „zombie”. Co prawda, organizm przyzwyczaja się w jakimś zakresie nawet do trudnych warunków, jeśli tylko są powtarzalne. Najgorsza jest praca o zmiennych trybach pracy: dziennej i nocnej. Zegar biologiczny wręcz głupieje… Teraz po latach, gdy mam oczy szeroko otwarte na znaki ze strony organizmu widzę, że dobry sen jest nieoceniony. Mam na myśli jego długość – u osób mocno eksploatujących organizm intelektualnie + fizycznie (czyli większość z nas, bo na hobby trzeba zarobić) potrzeba 8-9godzin snu. Inną sprawą jest jego jakość. Przejdę do konkretów, co na tej płaszczyźnie udało mi się zaobserwować:
– stosowanie preparatu magnezowego z cynkiem i b6 (ZMA) znacząco poprawia sen. Warto dodać GABA i Melatoninę. Są preparaty które łączą te wszystkie składniki np ZMB GMC 7nutrition albo ZMA Amarok.
– zmniejszenie emisji światla niebieskiego (aktywizującego mózg w czasie kiedy chcemy go „wyciszać”) z Waszych sprzętów-telefonu czy laptopa, na którym pracujecie przed snem aplikacjami: np twilight na androida, albo f.lux na imaca. W praktyce wygląda to tak, że chcąc głęboko spać w nocy, wieczorem ekran elektroniki jest czerwonawy.
– zaciemnij sypialnię. Nie pytajcie o ile komfort snu poprawił się jak zmieniliśmy z żoną rolety z „prześwitujących” jasnych na ciemne, które nie pozwalały po wschodzie słońca do nas zaglądać i wybudzać jeszcze przed budzikiem 🙂 jeśli nie masz możliwości montazu rolet kup opaskę na oczy do spania.
– najlepsza temperatura do spania to lekki chłodek, jak będzie ci zimno – masz kołdrę i nie zawachaj się jej użyć. Jesli temperatura jest za wysoka to kręcę się jak na rożnie i mam płytki sen
– jak macie jak ja sąsiadkę która lubi śpiewać po nocy (lub od wczesnego rana), albo sąsiadów imprezowiczów – miejcie w pogotowiu korki do uszu, które bez problemu kupicie w aptece.
– chcąc o przyzwoitej porze zasnąć pamiętaj by nie spożywać już żadnych stymulantów po godzinie 16tej, nawet jeśli zaśniesz to sen przez nie może by spłycony.
– zmniejszaj ku wieczorowi ilość pitych płynów, by ostatni wypad do toalety był przed zaśnięciem, żeby nie trzeba było przerywać snu. idealnie będzie jak prześpisz całą noc bez wybudzania z jakichkolwiek powodów.
Zapraszam do komentowania, jesli macie jakies swoje sposoby na poprawienie renegeneracji w nocy. Zapraszam do polubienia i obserwowania mojego profilu https://www.facebook.com/trenerpietrzak/?ref=br_rs

www.trenerpietrzak.pl

Komentarze