BCAA oraz suplementy około treningowe- Adam

Łukasz Dróżdż 7 czerwca 2015 0

BCAA i cała reszta supelków intra-workout…

W mojej opinii suplementy te są nadużywane/ źle stosowane/ marnowane przez znakomitą większość trenujących, ale cóż się dziwić- producenci suplementów przechodzą samych siebie w pisaniu peanów pochwalnych na cześć trzech aminokwasów rozgałęzionych.

Wg mnie BCAA ma zastosowanie jedynie w wypadku, gdy zawodnik jest na dużym ujemnym bilansie kalorycznym (stosowanie BCAA na dodatnim bilansie to głupota i marnotrawstwo pieniędzy) oraz gdy treningi, są po prostu długie i ultra-intensywne- wtedy jest szansa na zauważenie zalet z dodatkowej podaży paru gram aminokwasów egzogennych podanych PODCZAS wysiłku.

Błąd nr 2 to stosowanie BCAA przed treningiem.

Po co? Nie wiem i jest to dla mnie zagadka, której w żaden sposób nie jestem sensownie wytłumaczyć. Jeśli jadłeś posiłek/posiłki przed treningiem to odpowiedz sobie sam/sama co to zmieni…

PO TRENINGU są zdecydowanie lepsze opcje- BCAA to jedynie trzy aminokwasy, a my potrzebujemy CAŁĄ ICH PULĘ i tutaj zwykły koncentrat białka serwatkowego (popularne „WPC”) sprawdzi się najlepiej, nie mówiąc już o kwestiach smakowych i finansowych, które są na korzyść białka z odpadu mleczarskiego.

Komentarze